2018-01-18

Snötäckta marker och ett konstant illamående

Från ingenstans kom vintern till Stockholm i tisdags kväll, när jag satt på jobbet vid Alvik Strand såg jag stora snöflingor falla utanför fönstret. Jag trodde att vi skulle slippa all snö och framförallt snökaoset i år men så blev det inte.

Vi på Åstorp blev insnöade igår och Max och jag jobbade hemifrån och kollade ut på snön som verkade aldrig vilja sluta falla. Max skämtade om att vi var som paret i Upp när vi satt bredvid varandra, jag vid skrivbordet och han vid matbordet och så drack jag te och han kaffe och vi satt och jobbade på våra olika datorer men olika jobb. På några punkter är vi så olika så det är konstigt att vi passar ihop så bra. Max jobbar som konceptare och illustratör - han är helt fantastiskt duktig på att rita, göra 3D-modeller och komma på olika designer (hans hemsida hittar ni här ifall någon är intresserad).  Och jag gör något som påminner mer om ett typisk kontorsjobb - kollar produkter och kopierar text fram och tillbaka. Ett lite udda par som inte alls är så udda egentligen.

Utsikten från den stora sängkammaren i mina föräldrars hus igår.

På en seriösare och personligare not så har jag de senaste 10 dagarna lidit av magkatarr och det verkar inte bli bättre. Jag mår konstant illa och har ont i magen och är så pass uppsvälld så jag inte kan ha på mig några byxor. Min mage är riktigt kaos och jag har spytt flera gånger. Förra veckan var jag hemma onsdag till fredag för jag mådde så dåligt och Max kom hem med glass som skulle pigga upp mig men det slutade med att jags spydde upp allting - mejeriprodukter funkar inte alls längre för mig. Jag tar en medicin men den verkar inte funka så jag ska fixa tid hos Vårdcentralen imorgon bitti för att få mer hjälp. Skulle behöva prata med en dietist om vad jag kan äta och inte och vad jag ska göra för att få i mig allt jag behöver. Hela situationen är väldigt frustrerande och det tar så mycket energi att gå runt och ha ont så jag hoppas på att det blir bra inom några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar