2017-11-11

Nya äventyr

Nu har jag klarat av mina första tre veckor på Exertis Ztorm. Jag har fått ett vikariat på tre månader då en av deras medarbetare tyvärr är sjukskriven så jag har tagit över hens jobb som Quality Assurance Officer. Det är nytt, spännande och utmanande. Och jag älskar det.
Första dagen på jobbet möttes jag av det här, finaste kollegorna någonsin. Har aldrig blivit så fint välkomnad till en arbetsplats tidigare!

Exertis Ztorm är säkert inget företag många i spelindustrin känner till men deras verksamhet är gigantisk och ligger bakom en stor del av distributionen av digitala spel här i världen. Till exempel kommer de digitala spelen på CDON från oss. Vi hjälper bland annat SEGA, EA och Bethseda distribuera sina spel. Det är faktiskt väldigt simpelt, vi får nycklar och all info från publishers och vi lägger till det i vårt bibliotek där olika butiker runt om i världen kan hämta och välja ut vilka titlar just de vill sälja vidare.

Så vad gör jag? Som en del av operations team så hanterar jag all info vi får från publishers som ska lägga upp. Man kan säga att jag fixar till all data och assets som köparen kommer ta del av. Men man kan också säga att jag sitter och kopierar text från Excel och klistrar in i vår databas. Fixar lite html kodning och ser till att all info stämmer och att det finns nycklar och att de funkar som det ska.
Förra fredagen när jag kom till jobbet hade teamlead för Ops köpt lussekatter. Perfekta starten på en dag och perfekta avslutet efter en lång vecka! (Chokladmjölken hade jag köpt med mig bara för jag var så sjukt sugen på det den morgonen så det var tyvärr ingen present.)

De här tre senaste veckorna har jag sett mer siffror och data än jag någonsin har gjort förut och jag absolut älskar det. Jag har redan börjat våga ta plats och komma med förslag och förändringar. Jag ser verkligen en möjlighet att kunna utvecklas och växa både personligt och professionellt på den här arbetsplatsen. Jag är exalterad över att se vart det här jobbet kan ta mig ifall jag får en fastanställning när mina tre månader har gått. Så det håller jag tummarna för och fram tills beslutet ska tas av mina arbetsgivare tänker jag ge det mitt allt och göra allt för att lära mig så mycket jag kan och verkligen visa de vad jag går för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar