2018-01-21

Längtar efter våren

Trots att snön är täckt av snö och is så känner jag att våren är på väg. Dagarna blir längre och solen tittar fram oftare, under täcket av snö är det fullt med saker som bara väntar på att få krypa fram och göra marken färgglad igen. Man vet att det är vår när man hittar snödroppar och sedan tussilago och blåsippor ute i skogen. Jag längtar efter kunna gå på längre promenader med hunden och kunna köpa en kaffe och sitta i solen utanför jobbet när man behöver en rast. Jag ser fram emot att kunna ha mindre lager och mer pasteller, jag vill blomma tillsammans med naturen.

Källa
Jag drömmer om pastelliga sneakers som är bekväma och som är fina till både byxor och klänning. Jag har den senaste perioden blivit väldigt emot klackskor och finskor, det känns som modeindustrin har skapat de för att kunna begränsa kvinnor. Jag kan mycket väl ha fel men jag håller mig till skor jag kan springa i ifall det skulle behövas.

Källa
Jag önskar jag hade ork och tid för att lära mig göra finger waves. Det är så himla fint och romantiskt, om jag ska på någon finare tillställning nu under våren borde jag göra mig ett försök till det innan mitt hår blir alldeles för långt.

Källa
Jag köpte precis innan jul nya bågar men jag vill redan tillbaka för att skaffa mig ännu ett par som är helt transparenta. Älskar hur minimalistiskt det känns och det tar inte fokus från någonting annat, perfekt när man bara ska till jobbet eller när man ska ut och vill att ingen ska tänka på att man har glasögon.

Källa
Jag önskar att jag kände mig tillräckligt modig för att färga håret rosa, gärna en ljus eller en mer hallonsobre liknande nyans. Jag provade att bara färga topparna rosa med en toning och jag älskar det, känner mig så fin men nu efter tre tvättar är det nästan helt borta och jag är lite för feg för att ta hela steget och färga det.

Källa
Även om våren är solig så kan det fortfarande vara kallt och en stor mysig tröja sitter aldrig fel. Tillsammans med strumpbyxor blir det en klänning eller så kan man ha jeans under om man känner för det.

Källa
Jag brukar inte göra så mycket med mina naglar förutom att måla de alla i en färg och sedan ha en glansigt topplager på men jag skulle vilja prova något nytt, kanske gå till någon professionell som kan måla små blommor eller prickar på mina naglar. Vill också bli bättre på att bara ha det neutralt - beigea och ljusrosa toner istället för mina röda eller blå naglar jag brukar ha.
Källa
Och det är ingen riktig vår ifall man inte har på sig något blommigt, jag har många vackra klänningar och blusar men jag skulle vilja skaffa mig ett par jeans som är broderade. Lite coolare och man behöver inte vara lika varsam, jag hoppas på att kunna leka ute med min brorsdotter under våren och då har jag hellre jeans på mig än en fin klänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar