2018-01-06

Jag välkomnar 2018 med öppna armar

Firade in det nya året med champagne och tomtebloss i min mormors barndomshem i Roslagen tillsammans med familjen. Trots mörkret och regnet som omfamnade oss var vi lyckliga och förväntansfulla på det nya året. Klichén ”Nytt år, nytt jag” låg på allas läppar men jag känner mig likadan som innan och jag vill inte förändras eller bli en ny person. Men det jag vill är att ta vara på mina intressen och må så bra jag kan. Det ska jag göra det här året och en sak jag har längtat och saknat är att skriva.

Välkommen till min nya blogg som inte alls är så speciellt ny. Det enda som kommer förändras är mitt fokus från att bara skriva om arbetsliv till att skriva om allting jag känner passar. Jag vill skriva ner tankar, åsikter och känslor för att kunna spara de till framtiden. En vacker dag ska jag komma tillbaka till den här platsen och bli varm och nostalgisk.

I framtiden kommer jag skriva vanliga dagboksinlägg, dela med mig av bilder jag har tagit, spellistor, tips om filmer och spel och en massa grejer som inspirerar mig och framför allt det som gör mig glad. Precis som många andra i världen lider jag av psykisk ohälsa och det är inget jag ska försöka dölja i framtiden. Jag är deprimerad och jag har svår ångest och i de jobbiga perioderna behöver jag kunna skriva ner och dela med mig av det som gör mig glad eller ger mig ett slags ro. Den här bloggen är för mig själv och mitt välmående men jag hoppas att någon annan också kommer känna någon glädje i det jag tänker skriva och dela.

Nu ska jag inte dra ut på det mera och överanalysera vilka ord jag ska använda - jag är inte en person som gör en massa nyårslöften eller sätter specifika mål för varje år men 2018 ska jag göra allting jag kan för att må bra själv.

Min moster som släpper iväg en lykta vid tolvslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar