2016-04-09

Vecka 2

Sams pappa, mamma, lillebrorsa samt huvudkaraktärerna Sam och Nicole. Bild av våran lead artist Lisa Ramel.


5/3-2016
20:30

Produktionen är nu igång! Hela förmiddagen satt vi och gjorde en projektplan och la in saker i vår backlog i Trello. Är fortfarande lite att fixa i den fortfarande men stortsett är den klar och jag är så exalterad för Trello är ett väldigt bra redskap som ingen av oss har använt sig av tidigare! Väldigt glad över att vi använder det nu och lär oss hur det funkar.


Rasmus Lindgren är nu med oss också! Så vi är en fullständig grupp på fem personer med mig som lead designer, Emma och Lisa som grafiker, Rasmus som programmerare och Tova som producent.

7/4-2016
08:51

Under gårdagen började vi jobba på Sam and Nicole! Emma satt med bakgrunder och jobbade med perspektiv i Sketchup för att senare lättare kunna måla det, hon provade sig fram med accentfärger för varje plats. Lisa började jobba på karaktärerna och har ritat ansiktena för Sam, Nicole, mamman, pappan och lillebrorsan. Rasmus har börjat jobba i Ren’Py och håller på att lära sig hur man arbetar i det programmet. Tova och jag har skrivit, vi jobbar i Twine med att göra olika events där man gör olika val som påverkar historian. Det är som en prototyp för historian.


Vi träffades 8 idag för att vi skulle hjälpa Finn ställa i ordning kontoret så vi har nu ett ordentligt kontor där vi kan arbeta i lugn och ro utan att bli störd utav andra grupper.


8/4-2016
13:16

Veckan börjar gå mot sitt slut, vi har fått mycket gjort de här första dagarna och ligger väldigt bra till! Vi har en spelbar version i Ren’Py där man kan åka till olika platser och randomiseringen av vilka karaktärer man ska träffa existerar. Man kan göra olika val och det påverkar en relationsmätare. Så det mesta vi ville ha inför alpha finns redan! Det är inte klart men vi har kommit mycket längre än vad jag någonsin trodde vi skulle göra vid den här tiden.


Lisa har gjort klart fyra karaktärer nu och färglagt och allting. Emma har börjat måla bakgrunderna i akvarell. Jag och Tova är nu klara med design dokumentet som ska in senare idag. Tova har skrivit en massa dialoger mellan Sam och Nicole.


Jag har personligen börjat kolla på musik litegran, har skapat ett dokument där jag lägger till musik som jag tycker kan passa.


Nu börjar jag packa ihop för helgen, måste iväg tidigare pga en arbetsintervju, Rasmus och Lisa tar färjan vid fyra till fastlandet och Emma och Tova kommer sitta kvar till tre och fortsätta arbeta.


Det enda som är kvar den här veckan är ens individuella arbete där man ska lägga upp en blogg men annars är allting fixat och klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar