2016-04-02

Vecka 1

Jag skapade en dagbok/logg som är öppen för hela min grupp att skriva i när saker händer och förändras under produktionens gång. Och jag tänkte att jag borde dela med mig av vad jag personligen har skrivit iallafall så ni kan följa med vad som har kommit upp under veckan och hur det går för oss att skapa Sam and Nicole.

Så här är mina inlägg från den här veckan, hoppas ni gillar att läsa det här även om det var mest tänkt för mig själv och gruppen att läsa!

29/3-2016
08:33

Idag är det upprop/introduktion om kursen där vi kommer få all den informationen vi behöver. Har pratat med Håkan och vi behöver en grupp på 5 personer (hade varit ett missförstånd tidigare) så vi behöver få tag på en progammerare och en till designer som också kan vara producent.

Har frågor till mina kära grafiker att ta upp på nästa möte;
  • hur mycket animationer ska vi ha?
  • ska man kunna röra sin egna avatar? gång animation etc
  • ska karaktärerna man pratar med ha flera olika sorters ansiktsuttryck eller är de bara helt nautrala och om de ska ha olika ansiktsuttryck så behöver vi klura ut om det bara ska va bilder som ändras(tänk dramatical murder) eller om det ska va snygga animationer att de är ba idle animation och så väljer man ett svar så börjar de le
  • vill få lite skisser på typ hur vi ska göra alla platser
  • vill få en artguide gjord asap när det kommer till både karaktärer och bakgrunder som innehåller färgskalor, penslar, storlek etc.

30/3-2016
21:58

I tisdags fick vi veta att presentationen på fredag tydligen inte är frivill och alla de koncepten som redan har fått grönt ljus behöver också presentera sitt spel. Så där är vårt första problem, jag borde vara personen som presenterar men pågrund av min socialaångest och agorafobi mår jag verkligen inte bra när jag står framför en stor folkmassa och presenterar. Vill inte heller tvinga mig till det när det bara kommer få mig att må dåligt. Men tyvärr kan ingen annan i gruppen ställa upp så hur vi ska lösa det blir ett problem.

Vi fick också information om att vi behöver börja skriva på vår projektplan men också vårt designdokument som ska in. Vi ska göra en kopia av vårt konceptdokument och så bara skriva om det och definera mera saker och se till så allting stämmer.
Vi skulle behöva bestämma ifall vi ska göra spelet för PC eller någon form av smartphone och då också be de ta in det till GGC. Hur vill vi egentligen presentera? Vad kommer vara det bästa för oss?

Vi har också en ny medlem i gruppen nu, Tova har bestämt sig för att vara med som designer/narrative writer! Så gruppen är nästan fullständig, vi behöver bara en programmerare nu.


31/3-2016
11:27

Vi verkar ha löst problemet med presentationen nu så Tova ska presentera vårt koncept på onsdag!

Har ett förslag på hur vårt veckoschema kan se ut:
  • Måndag 9-17
Vi börjar veckan med ett möte där vi diskuterar vad som ska göras under veckan, vad för mål etc har vi. Producenten ska iväg på möte också någon gång under dagen och det är bra om hen vet vad vi har för mål under dagen!
  • Tisdag 9-17
Arbete hela dagen i kontoret, ifall man vill jobba på annan plats är det också ifall de har sagt till tidigare.
  • Onsdag 9-17
Jobbar på som vanligt under dagen, programmerare och grafiker ska ha möte med sina respektive lärare
  • Torsdag 9-17
Arbete hela dagen i kontoret, ifall man vill jobba på annan plats är det också ifall de har sagt till tidigare.
  • Fredag 9-15
Jobbar på fram till lunch och efter det borde vi försöka ha folk utifrån komma och spela och bolla idéer med oss! Avslutar veckan med ett möte där vi pratar, säger vad som har gått bra och dåligt etc.

Under veckan borde vi ha flera mindre möten också, det viktigaste är att ha bra kommunikation och hjälpa varandra.


1/4-2016
13:15

Tova har nu presenterat vårt koncept. Och vi är nu klara för denna vecka, vi ska lyssna på de andra presentationerna men sen går alla hem och vi ses inte förrän på måndag igen.

Saker att ta upp senare;
-ljud och musik
-göra en trailer inför GGC
-fokusera på PC eller smartphones?
-hur lång kommer vår vertical slice bli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar