2018-06-08

Sommarens låtar

Idag var min lyckodag, både Markus Krunegård och Little Jinder släppte deras nya singlar! Jag har redan lyssnat sönder de båda och jag vet att det här kommer bli de låtarna jag kommer minnas sommaren med varje gång de spelas.

Först ut har vi OAOAE Vi förlorade av Markus Krunegård och Miriam Bryant. Den här låten kommer jag sjunga när jag barfota dansar med en öl i handen i någon park på Södermalm när natten har blivit morgon. När man känner sig alldeles varm och man kan inte sluta le men man vet inte om det är för man har druckit för mycket eller om man bara är så lycklig över ha hittat den man vill spendera resten av sitt liv med.

 
 Under dina armar, vita streck 
Vi förstår varandra på någon annorlunda sätt


Nästa låt är också ett samarbete fast mellan Little Jinder och Lorentz och den heter Heartbreaker. När jag fortfarande bodde i Visby kunde jag relatera mer till Jinders texter om att vara högljudd, dricka och vara hjärtekrossad då jag levde ett liv som bestod av att festa när jag inte studerade. Jag är annorlunda idag men jag kommer ändå efter en lång dag kunna skrika med i texten och fälla en tår ur ren ilska för hur jag har blivit behandlad av gamla "partner".


Du är precis som jag, du vet att vi dör nån dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar