2018-02-11

Jag vill ha en valp när jag fyller år

Hela mitt liv har min familj har haft hund, alltid en magisk, varm och fantastisk berner sennen. Jag har inte ens koll om Ica är vår sjunde eller åttonde i samma ras eller om det är mera nu. Så man kan säga att jag är uppväxt med hundar och jag älskar de, det finns inget som gör mig gladare än en hund. När jag tänker på framtiden så är en hund mer självklar än något annat, partner eller barn vet jag inte hur det kommer gå med men en hund - det ska jag ha.

Jag älskar berner sennen, antagligen bästa rasen som finns. De är stora, lugna och kärleksfulla. De är så himla snälla mot barn också men vissa kan vara lite skygga och tycka om att gömma sig bakom benen på en. Det är som man säger - är man stor måste man va snäll. Självklart vill jag ha en egen berner sennen men den rasen som lockar mest är en corgi. Jag är helt förälskad i deras små ansikten och nätta kroppar, de känns som en stor hund fast i en liten förpackning. Lite lättare när jag vill kunna ha med mig hunden till jobbet och vill kunna resa med den. Jag vill ha en hund som är med mig dygnet runt oavsett vart jag är. Jag vill kunna vara inne i stan eller åka ut på landet och njuta och leka av mig.

Helst vill jag ha tre stycken corgis - en vanlig ljus, en vit och en trefärgad som ser ut som en berner sennen.

Källa
Källa
Källa
Källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar