2018-04-14

En rosa dröm

Det är 6 veckor kvar tills jag fyller år men har redan börjat planera en fest för mig och mina närmsta vänner. Det finns personer som inte vill fira sin födelsedag alls och sedan finns det folk som mig som är alltid lika exalterad och brukar prata om inte en födelsedag utan en födelsevecka då man har en hel vecka fylld av fina middag, dricka drinkar och skämma bort en själv. Det ena jobbiga med att fylla år är att tiden går så snabbt fram och jag hinner inte riktigt med och har en åldersnoja, så varje år fyller jag 17. 17 är det bästa åldern och jag ser fram emot att kunna bjuda mina nära och kära på god mat, tårtor och ge de en minnesvärd dag fylld av skratt och mys.

Källa

Jag har börjat samla ihop lite inspirationsbilder till festen, jag vill ha ett rosa tema på festen och tvinga mina vänner att klä sig i pasteller och leva ut min fantasi om att vara med i filmen Marie Antoinette. Jag vill dricka champagne iklädd en rosa klänning och se solen stiga upp över havet samtidigt som Veronica Maggio spelas i bakgrunden.

Källa
Källa

Jag vill ha en buffé av bakverk, alla rosa och prydda med blommor. Jag gillar att baka och har samlat på mig en del recept jag vill prova på men vi får väl se vad som blir realistiskt. Blir kanske att köpa en del från ett kondis, jag hade helt missat att Ladurée har stängt sin butik här i Stockholm så tyvärr blir det inga macarons från de. Jag tror jag senast köpte macarons från Ladurée när jag fyllde 18 eller om det var till min student. Det var många år sen nu.

Källa
Håller tummarna om att det kommer bli fint väder på min födelsedag så man kan sitta ute i trädgården, i värsta fall kan man ju sitta inomhus men jag drömmer om att bära ut en massa bord och stolar och sitta under äppelträden och framåt kvällen ta fram några filtar att kura ihop sig under.

Källa
Källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar