2018-03-14

Tillbaka efter en paus

Har varit rätt tyst här på bloggen de senaste två veckorna. Önskar jag hade en vettig orsak eller ursäkt men det har jag inte, jag har bara inte mått så bra. Varken fysiskt eller psykiskt. Har varit sjuk och helt utmattad, som många andra så tar vintern på mig - jag känner mig extra trött och grinig. Jag saknar solen och vill kunna vara ute och gå på promenader. Jag har också varit sjuk i snitt en vecka de senaste fyra månaderna, känns som jag aldrig hinner bli riktigt frisk. Det är fruktansvärt och jag har skuldkänslor över att inte kunna jobba så kan inte slappna av. Efter ha varit hemma och sjuk från jobbet några dagar så bryter jag ihop psykiskt för jag känner mig så dålig. Har en hel del att jobba på, en kollega på jobbet skämtar om att jag är en "workaholic" men det stämmer inte, jag vill bara göra det jag blir betald för att göra och känner mig dålig som lämnar mitt team ensam. Vår fantastiska teamlead gör en ordentlig planering för veckan och när jag är sjuk måste någon ta på sig mina saker och det gör mig så arg på mig själv. 

Är hemma med feber igen idag och sov fram till klockan fyra på dagen och det gör också att jag mår sämre psykiskt, är jobbigt att inte få något gjort på dagen. Även om jag är hemma och sjuk så tror jag att jag ska orka städa och laga mat etc. Är inte realistiskt och jag vet det men jag känner mig ändå dålig.

Förlåt för det här personliga inlägget men jag vet att jag inte kan vara ensam om de här känslorna. Nästa gång jag skriver är jag förhoppningsvis gladare och piggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar