2018-03-03

Ett rum för min brorsdotter

Min älskade brorsdotter Alva fyllde ett år igår och som den bästa presenten så har min bror och lillfamiljen sålt sin lägenhet och nu skrivit på pappren till en större lägenhet! Så Alva kommer få sitt egna rum och ha 30 kvm mer utrymme att springa och leka på inom några få månader. Självklart ramlade jag ner i ett svart hål av inredning av barnrum på Pinterest och jag drömmer om hur Alvas rum kommer se ut. Vill dela med mig av det finaste jag har hittat, även om jag inte har barn eller kommer ha på ett tag så kanske någon av mina läsare kan ha användning av inspirationen.

Källa

När jag tänker på ett barnrum så tänker jag på ett utrymme för både lek och mys. Ett eget krypin där barnet eller barnen får och kan göra allting de behöver.

Källa
När jag var liten tyckte jag om att ha det stökigt, jag ville ha allting framme så jag kunde se det. Att lägga undan leksakerna i lådor och ställa in i garderoben var inte en favorit så varför inte låta allting stå framme på fina hyllor och låta leksakerna vara inredningsdetaljer?

Källa
Källa
Även om man vill ha det ljust och vitt så borde man inte vara allt för rädd för färger, mönstren eller motiv. Tapeter med stora motiv som blommor eller en djungel är fantastiska att bara sitta och kolla på och drömma sig bort med.

Källa
När jag var liten var min favorit att bygga kojor som man kunde sitta i, så tänk dig lyxen att ha en koja eller tält alltid uppe i sitt rum? Jag skulle vilja ha ett själv nu trots att jag är vuxen, skulle kunna sitta där och mysa med en bra bok och en kopp te. Allra helst skulle jag ha ett litet tält med en sovande corgi i. Så kan man krypa in och gosa när man behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar