2016-05-06

Vecka 5


25/4-2016
22:05
Sigrid Svederoth


Jag började den här dagen med att ha ett kort möte med alla medlemmar där jag frågade vad vi ville prioritera nu fram till alphan som är i slutet av veckan. Vi delade upp arbetsuppgifter och diskutera lite av de sakerna vi hade fått under speltestningen i fredags. Flera personer kom med väldigt bra feedback och idéer så vi började diskutera de lite.


Har mest hållit på med programmering idag, som finjustering och se till så att alla karaktärer i spelet har en bra position och att bilderna inte är ihoptryckta eller utdragna.


Har också hållit på med XML där vi håller på att fixa en struktur som funkar. Jag gick runt och pratade med programmerare i andra grupper för att få lite idéer om hur vi skulle kunna lösa vårt problem. Efter ha suttit och googlat runt så verkar jag och Rasmus tillsammans kommir på en passande struktur som vi ska lägga upp våra XML-filer i. Så nu när det är klar så är det bara att börja skriva in saker i de. Till vår hjälp har vi haft våran grafiker Emma Mörk. Emma har inte något specifikt att göra nu innan alphan så hon hjälper oss med programmeringen vilket är underbart och gör så saker blir fixade snabbare! Rasmus är egentligen ensam med ansvarsområdet om programmering men vi alla försöker hjälpas åt då han har haft det tufft med koden.


Anledningen till varför jag inte skrev något alls under förra veckan var att jag var väldigt sjuk och hade svårt att fokusera och få saker gjorda och jag var hemma flera dagar så jag känner att jag bara släpper den veckan helt och hållet och inte ältar på det. Bättre att fokusera på den här veckan och få mer saker gjorda!




27/4-2016
14:36
Sigrid Svederoth


Var hemma igår och sjuk men jobbade på förmiddagen med att skriva klart eventet man har tillsammans med Nicole i skolan och en klasskompis i XML så att Rasmus kan inkludera det. Idag har jag suttit och skrivit på det andra eventet i skolan som är när man är själv och en klasskamrat kommer fram och vill prata med dig om ryktet att du är lesbisk stämmer eller inte.




27/4-2016
16:43
Sigrid Svederoth

Under eftermiddagen har jag jobbat på att göra mer event i XML. Skrev in de två eventen som tar plats i Sam’s hus med hennes föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar