2014-11-28

28.11.14

Spelprogrammering I fortsätter på i samma snabba tempo med en massa nya saker varje föreläsning! Förra veckan gick vi igenom functions, arrays och memory.



- Write a program that converts a std::string to The Robber language
- Let the user input a string of characters

Vi gick också genom steg för steg hur man gör spelet Pong under två dagars workshop. Där fick vi se alla olika delar vi har gått igenom tidigare och vad de gör i ett mer komplicerat program.

Här är bara en del av koden.


Denna vecka har vi gått igenom classes. Jag har tyvärr inte börjat med något av de program för jag har just nu en inflammation i handleden och får inte använda den alls, jag skriver det här inlägget med bara min vänsterhand och det tar väldigt lång tid. Så denna vecka har jag spenderat mer utav att sitta med när någon annan programmerar så att jag kan förstå vad man ska göra och så har jag läst väldigt mycket ur boken C++ How to program Ninth edition av Harvey M. Detel och Paul J. Deitel. Det är en väldigt bra bok, de förklarar allting steg för steg och exakt vad varje rad från koden gör. Så jag ska fortsätta läsa under helgen och vila upp min hand så får jag satsa på måndag igen och skriva ikapp det jag har missat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar