2018-08-15

En liten uppdatering

Idag har det gått sex veckor efter min karpaltunnelsyndrom operation, jag är inte längre sjukskriven sedan en vecka tillbaka och har börjat kunna använda min hand ordentligt nu. Jag är så glad över att jag äntligen kan få på mig kläder själv, städa och laga mat. Planerar att göra ett längre inlägg senare om min operation när handen känns bättre och jag har fler bilder på hur ärret ser ut.

Nu till något helt annat, nu under morgonen har jag skrivit under ett kontrakt och jag kan stolt berätta att nu på måndag, den tjugonde augusti, så börjar jag jobba på King som Test Automation Engineer. Kort sagt så kommer jag jobba med att utveckla hur man kan speltesta Candy Crush automatiskt istället för att manuellt sitta och speltesta på varje plattform. Jag är något så sjukt exalterad och nervös, det kommer bli en sån utmaning. Jag känner mig så hedrad och stolt över mig själv som har tagit mig in i mitt drömföretag.

För tillfället är jag på Tvärnö och njuter av mina sista dagar i ledigheten innan jobbet börjar och jag måste komma in i nya rutiner. Mormor fyllde 91 i går och idag ska hon ha gäster över så ska hjälpa till och förbereda. En längre livsuppdatering kommer någon annan gång!

Foto av Jonathan Huusko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar