2018-05-13

人間を被る (Ningen wo Kaburu)

Mitt absoluta favoritband DIR EN GREY som jag har lyssnat på sedan 2005-2006 släppte nyligen en ny singel som jag har lyssnat sönder. Vill varna för att videon är lite obehaglig trots att den på YouTube är en censurerad version.

I samma veva som nya singeln så annonserade bandet att de ska ha en Europa turne i höst och jag är så himla exalterad! Senast de spelade här i Europa var det 2015 och då var jag i slutet av maj i London för att se de på en liten klubb och det var helt magiskt. Hela kvällen var som en dimma för mig på något sett, det var bara så himla underbart för hade inte sett de live då sedan de spelade i Sverige 2007 så det var ett par år sedan.

Planen är att ta med min bättre hälft Max till London nu i höst för att bjuda honom på sin första DIR EN GREY konsert och visa honom runt i min favoritstad. Annars skulle jag vilja åka tillbaka till Paris men känns lite läskigt, hittar inte där alls lika bra eller känner mig lika hemma som i London. Var i Paris en gång för många år sedan men det var så vackert, vi åkte till Versailles och Monets trädgård och jag kommer aldrig glömma det. Skulle vilja uppleva det igen med Max så vi får se hur det blir i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar