2017-06-19

Allting har ett slut

I torsdags, den femtonde juni, var min sista dag på Cortopia Studios. Jag absolut älskade teamet och mitt jobb men livet händer och allting är inte menat att va. Så nu är jag ute på jakt efter ett jobb igen. Livet är så konstigt ibland, ena dagen har man en stabilitet och rutiner och dagen efter har en dörr stängts och en miljon andra dörrar öppnats. Jag är ännu en gång i en sån situation där jag frågar mig själv "Vad vill du verkligen göra i ditt liv?" och mitt första svar är alltid speldesigner. Det är där min passion ligger och jag drömmer om att vara del av ett team som kan göra känslomässiga spel med fokus på berättandet och så få vara med och göra designen och designa features som kan förmedla historian. Jag drömmer om att göra spel som kan förändra världen och påverka folk.

Men samtidigt som jag drömmer om att få en roll som speldesigner någonstans så älskade jag mitt jobb som produktions assistent och att få göra olika grejer varje dag och verkligen känna att man är till hjälp till alla på kontoret oavsett om det är programmerarna eller ens VD. Jag är strukturerad och gillar att ha koll på allting och jag undrar ifall jag skulle passa som en producent. Jag kommer inte ifrån den tanken, hjälpa till med att sätta upp mål, hjälpa teamet, inspirera och motivera och se till att ens team producerar det bästa spelet någonsin och se till att alla känner sig involverade. Jag tror jag faktiskt har en hel del egenskaper som behövs i en ledare.

Jag försöker klura ut exakt vad som är mitt mål i livet och samtidigt söker jag jobb inom flera olika delar, jag har så mycket kvar att lära mig och jag vill vara bra på allting. Jag älskar att designa, speltesta, kommunicera med spelarna och mycket mer. Jag är ledsen att lämna mitt team jag ändå fick vara med i tre månaders tid men jag är exalterad över min framtid och vart jag ska hamna nu och vem vet, jag kanske kommer tillbaka till de en vacker dag ifall de letar efter en designer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar