2016-08-12

Från ett café på Södermalm

Sommaren börjar gå mot sitt slut, nätterna börjar bli kallare och havet är inte lika inbjudande. Slutet på sommaren innebär för mig tillbaka till verkligheten. Den här sommaren har varit en mix utav jobba på Sam and Nicole och jobba med PR för A Small Game. Och det är inte slut ännu men det är mer som väntar under hösten.

Jag kommer inte återvända till Gotland och plugga utan jag har valt att läsa distanskurser från Umeå Universitet som kändes mer intressanta och användbara för mig. Jag kommer läsa kurserna Digitalt berättande och kreativt lärande samt kursen Datorspel och lärande I. Jag är nervös då jag inte har pluggat på distans förut och jag kommer sakna min klass och framförallt att bo i Visby.

Men jag är samtidigt väldigt exalterad. Det jag kommer lära mig där kommer förhoppningsvis hjälpa mig på arbetet med Sam and Nicole och de kommande projekten jag vill göra. Jag har inte släppt drömmen om att göra samhällskritiska och undervisande spel och jag kommer antagligen aldrig ge upp om att göra det jag kan för att förändra världen. Sigrids Änglar kommer fortsätta på ett eller annat sätt så länge jag lever om inte längre. 

På tal om Sam and Nicole så kommer jag vara på plats under årets Spelhjälpen och presentera spelet och spela vår demo. Jag är sinnessjukt exalterad och jag är så stolt över att jag blev tillfrågad om jag ville komma dit. Här är deras blogg och inlägget om vår medverkan!

Jag blev inte allt för länge sen intervjuad av Linus Lekander och bloggen Interaktivt om just vinna Swedish Game Awards för bästa mångfaldsinsats. Intervjun kan ni läsa här ifall ni är intresserade!

Men nu ska jag dricka klart mitt te och göra det sista jag behöver innan helgen kommer. Solen skiner ute och jag vill ta vara på den sista sommarvärmen innan det är för sent.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag ska börja studera samma kurser denna termin och är lite nyfiken på vad du tyckte.

    SvaraRadera