2015-01-17

16.01.15

Deadline börjar närma sig och jag är äntligen klar med spelet. De senaste två veckorna har varit riktigt jobbigt men lärorika, jag har fått spendera väldigt mycket tid på att få Space Invaders klart, det har blivit väldigt långa dagar i skolan framför Visual Studios. 


Det som har tillkommit sen senast är alla sprites(som aliens, spelaren, sköldarna, liven), ljud, startskärm och skärm när man har förlorat, enemies rör sig nu som de ska och börjat i vänstra hörnet och när den kommer till en kant så flyttas de ner ett steg och byter riktning. Det ska lämnas in på söndag och jag är väldigt nöjd över min insats. Jag har varit väldigt stressad och trött men jag är säker på att jag har fått med allt som jag behöver för att mitt ska blir så likt Space Invaders som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar